September & oktober: seniorenmaand

Dit jaar gaan wij in september en oktober als dierenartsenpraktijk extra aandacht besteden aan de gezondheid van de oudere hond en kat.

Huisdieren worden tegenwoordig steeds ouder. Om in een vroeg stadium ouderdomsziektes zoals nierfalen, hartfalen, schildklierproblemen, suikerziekte en tumoren te ontdekken, hebben wij hiervoor een extra controle ontwikkeld: de seniorencheck.

De seniorencheck bestaat uit een uitgebreid klinisch (lichamelijk) onderzoek, bloedonderzoek en indien nodig een bloeddrukmeting.

Klinisch onderzoek, wat houdt dit in? Bij een klinisch onderzoek kijkt de dierenarts uw hond of kat volledig na. Het hart en longen worden beluisterd, het lichaam wordt goed onderzocht op afwijkingen en er zullen vragen worden gesteld met betrekking tot de gezondheid van uw huisdier. Antwoorden op deze vragen geven de dierenarts wat meer informatie over eventuele aandoeningen.
Het bloedonderzoek is voor honden en katten verschillend. Het bloed zelf wordt op verschillende manieren afgenomen bij de hond en kat. Bij de hond wordt dit over het algemeen uit de voorpoot gedaan en bij de kat uit de hals. Hiervoor moeten we een paar haren wegscheren. Bij de hond worden zeventien bloedwaardes onderzocht en bij de kat twaalf.
Indien de dierenarts het nodig acht zal er een aanvullende bloeddrukmeting gedaan worden. Dit doen we uitsluitend op de praktijk in Uithoorn. Hiervoor hoeft uw huisdier niet nuchter te zijn. De bloeddruk bij honden en katten wordt gemeten aan de staart of voorpoot.

Veel ouderdomsziektes laten vroeg of laat symptomen zien. U kunt daarbij denken aan meer drinken en plassen, gewichtsverlies, minder uithoudingsvermogen, bultjes etc. Twijfelt u of het verstandig is om langs te komen met uw hond of kat of wilt u meer informatie: bel gerust één van onze praktijken voor meer informatie.

De volgende honden en katten komen hiervoor in aanmerking:
kleine honden vanaf 10 jaar
grotere honden vanaf 8 jaar
Zeer grote honden vanaf 6 jaar
katten vanaf 10 jaar

In de maanden september en oktober ontvangt u 10% korting op de seniorencheck en bedragen de kosten 135.00 euro voor de hond en 150,00 euro voor de kat.

U kunt hiervoor telefonisch of online een afspraak maken. Let wel op: uw hond of kat dient minimaal 8 uur voor de afspraak niet gegeten te hebben voor het bloedonderzoek. Water drinken mag wel gewoon.

September & oktober: seniorenmaand
Terug naar het nieuwsoverzicht